niedziela, 26 sierpnia 2012

Ciasto z owocami i czekoladą

Przepis dorwałam od mojej forumowej koleżanki, która gotuje tutaj - karrawkuchni.blogspot.com/

Ja dałam borówkę amerykańską zamiast jagód, a w planach mam wersję z malinami.

Składniki:

   2 i 1/2 szklanki mąki
   1 szklanka cukru
   3 łyżeczki proszku do pieczenia
   100 g mlecznej posiekanej czekolady (następnym razem planuję 200 g)
   1 szklanka maślanki
   1/2 szklanki oleju
   3 jajka
   300 g jagód (ja dałam 250 g borówek, ale następnym razem planuję 0,5 kg - lubię dużo owoców)
   1 budyń waniliowy

Kruszonka

   100 g mąki
   50 g miękkiego masła
   50 g cukru


Wszystkie mokre składniki na ciasto wymieszać trzepaczką (maślanka, olej, jajka). W drugiej misce wymieszać suche składniki (mąka, cukier, proszek do pieczenia, czekolada). Następnie wsypać suche do mokrych i wymieszać drewnianą łyżką.
Ja jako leń użyłam miksera, bo mi się łyżką bawić nie chciało. Bałam się, że to jakieś łyżkowe czary-mary, ale z miksera też wyszło;)

Jagody opłukać, osuszyć ręcznikiem papierowym i obtoczyć w budyniu - do miseczki wsypać jagody i zasypać budyniem, delikatnie wymieszać.

Tortownicę wysmarować masłem, oprószyć mąką. Przelać ciasto. Na ciasto wysypać jagody.

Składniki na kruszonkę rozetrzeć palcami, aż się połączą i pokruszyć ją na jagody.

Piec w 180 stopniach, 50-60 minut (do suchego patyczka).

A tu moja duma:



1 komentarz: